Firemní kultura

Jak je dnes vnímána firemní kultura? Co to je firemní kultura? Přečtěte si, jak by to nemělo vypadat a jaké zásady naopak dodržovat. Krátký prohled do problematiky firemních prezentací.

Mám osobní zkušenost s firemní kulturou dnes již neexistující společnosti Oskar Mobil a.s. Jejich důraz na prezentaci značky Oskar na veřejnosti byl podle mého názoru na velmi vysoké úrovni. Na naše poměry vcelku nevídaná záležitost. Vodafone předpokládám již zaběhlou firemní kulturu v podstatě převzal (nebo se jeho pojetí od toho v Oskaru zavedeného moc neliší).

Na zamyšlení se nad firemní kulturou mne přivedlo velmi překvapivé zjištění. Je to již poměrně dlouhá doba, co Český Telecom a Eurotel převzala španělská Telefónica a k mému úžasu ještě dnes najdete na velkém reklamním poutači hypermarketu a obchodního centra Tesco Eden logo již zaniklé společnosti Eurotel i s populárním sloganem „Více ze života.“ Naopak logo O2 na budově chybí. Obrázek o fungování firmy nechť si každý vytvoří sám. Na druhou stranu tolik mě to nepřekvapilo, když si vzpomenu na mnohé večerní cesty kolem centrály Eurotelu na Vyskočilově ulici. Minimálně půl roku nefungovala polovina světelného reklamního poutače (loga společnosti). Nejvýstižnější přirovnání, které mě v tuto chvíli napadá, je: pod svícnem tma.

Autor: Jakub Beneš