Obsah internetových stránek

Dalo by se říct, že je to vcelku triviální otázka, co si dát na webové stránky. Většinou jsou ale právě podklady ten největší problém tvorby internetových stránek.

Ale co tam dát?

Obsah by měl být to první, co si člověk musí rozmyslet, když si chce nechat vytvořit stránky. Není důležité se hned zabývat tím, jestli bude hlavní barva červená nebo modrá ani jestli bude menu nahoře či vlevo. Hlavním tématem by se mělo vždy stát to, co na stránkách bude. Přemýšlejte nad tím, co vás zastaví, když brouzdáte internetem a zabloudíte na nějaký zajímavý web. Samozřejmě, že jeho obsah. Pokud je tam pořád co číst nebo co si prohlížet, strávíte na stránkách výrazně delší dobu, než tam, kde si toho moc nepřečtete. Informace o působnosti firmy na trhu a úspěchy jsou samozřejmě dobrou vizitkou, kterou se každý rád pochlubí, nicméně nejsou to ty jediné informace, které by každý návštěvník chtěl vidět. Zajímavěji a poutavě působí často informace „ze zákulisí“ nebo něco neobvyklého. Nechte své potenciální zákazníky nahlédnout pod pokličku, aby viděli, že svoji práci děláte dobře. Až tím dalším krokem by mohla být historie firmy a další informace.

Web by měl být poutavý.

A to nejen z hlediska grafického zpracování. Dobře vyvedený grafický návrh bez obsahu nedokáže zapůsobit tolik, jako když nabízí i kvalitní informace. Tím samozřejmě nechci říct, že obsah je všechno. Stránky s příliš malým písmem nebo nevhodně zvolená barevnost nepříjemná pro oči způsobí víc škody než užitku. Tady může být obsah sebelepší, ale pokud existují jakékoli další stránky na podobné téma a lépe graficky zpracované, pak budou mít tyto větší úspěch. Líbivost by se neměla podceňovat. Sami dáváte svým zákazníkům najevo, že si jich vážíte, jste nebo se stanete jejich obchodními partnery a oni sami se vámi budou rádi chlubit.

Autor: Jakub Beneš