Máte na webu kompletní kontakty?

Máte na webu kompletní kontakty?

Podrobné kontaktní údaje usnadní návštěvníkovi webových stránek přehled o firmě a ušetří nejeden telefonát, který Vás či kolegy zbytečně zdrží. Některé informace jsou navíc ze zákona povinné.

Přehled zaměstnanců firmy

Kontakty na všechny zaměstnance včetně e-mailů a ideálně i fotky zjednoduší komunikaci. Hned víte s kým jste mluvili, můžete si ověřit, jestli máte správně poznačený e-mail nebo telefonní číslo.

Můžete se navíc obrátit přímo na konkrétního člověka, který bude vědět, co potřebujete a nebude vás předávat. Přehledné kontakty navíc zvyšují důvěryhodnost a působí seriózně. Vhodným doplněním kontaktů bývá i fotka, lépe si tak vybavíte toho, s kým jste například už mluvili.

Povinné údaje

Již více než dva roky platí novela obchodního zákoníku, která ukládá podnikateli povinnost uvádět některé identifikační údaje na svých webových stránkách (samozřejmě, pokud takové stránky má). Nejčastějším problémem bývá neuvedení podrobností o zápisu v živnostenském (u firmy v obchodním) rejstříku. Nestačí uvést pouze IČ firmy.

"Tento návrh posiluje informovanost spotřebitelů a obchodních partnerů podnikatelů, a to tím, že rozšiřuje povinnosti zveřejňování informací o jednotlivých podnikatelských subjektech na webových stránkách v případě, že obchodní společnost nebo podnikatel fyzická osoba má takovéto webové stránky," uvedl ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil.

Podnikatelé na stránkách často uvádějí jen IČ, adresu s telefonním číslem a e-mail. Pokuta za neuvedení kompletních informací je ale vysoká - až 50 000 Kč nebo možnost zastavení činnosti až na jeden rok. Údaje musí být uvedeny i na jazykových mutacích, pokud web nějaké má.

Více funkcí v kontaktech

Vhodným doplněním kontaktů je interaktivní mapa integrovaná přímo do stránek. Uživatel tak může mapou pohybovat, vzdalovat nebo přepnout na satelitní zobrazení. Mapy se dají upravit a můžeme do nich zanést nové prvky - vyznačit určitou oblast, trasu a podobně.

Často se do kontaktů dává také kontaktní formulář, který návštěvník jednoduše vyplní a odešle tak zprávu majiteli webu.

Jak by měly kontakty vypadat

Co se týče povinných údajů, tak ty jsou následující:

  • jméno nebo název firmy
  • sídlo nebo místo podnikání
  • identifikační číslo
  • zápis v obchodním rejstříku, včetně spisové značky, jde-li o podnikatele zapsané v obchodním rejstříku
  • zápis do jiné evidence, jde-li o podnikatele nezapsané do obchodního rejstříku (tedy například o zápis do registru živnostenského podnikání)
  • výše základního kapitálu, ale pouze v případě, že byl zcela splacen

A ty volitelné už jsou na vás, ale rozhodně je nezanedbávejte. Podívejte se na kompletní kontakty emocia.